T’agradaria fer un canvi professional
i una de les opcions que t’has plantejat és posar-te en contacte amb un
headhunter? Moltes vegades les ocupacions més interessants i millor
remunerades no acostumen a ser anunciades públicament, per això és
important saber com convertir-se en objectiu dels caça talents.
Els headhunters són empreses consultores
o professionals que busquen talent d’alt nivell. Habitualment són ells
mateixos els que contacten amb el candidat, moltes vegades persones en
actiu. A continuació et facilitem algunes recomanacions que has de tenir
en compte si vols captar l’atenció d’un headhunter.
- Selecciona les principals empreses i mostra el teu perfil professional.
Abans d’establir cap tipus de contacte assegura’t que la persona
destinatària gestiona ofertes del teu perfil. Per comprovar-ho, utilitza
LinkedIn per revisar el perfil del professional de la persona amb qui vols contactar i Google per informar-te sobre la consultora per la que treballa i quins són els seus possibles clients.
- Una particularitat de la seva manera de procedir és la discreció. El headhunter mai publicarà les ofertes que gestiona ni a Internet ni al web de la seva empresa, per això és important que actuïs amb cert tacte
a l’hora de contactar amb un headhunter, pots preguntar sobre el lloc
de treball i l’empresa tenint en compte que no se’t facilitaran les
dades de contacte directe.
- Fes-te visible, utilitza les xarxes socials.
Els seleccionadors de talents volen aconseguir una visió global de
l’individu que vagi més enllà de l’experiència i formació. Les xarxes
socials són un bon motor de recerca pels seleccionadors i constitueixen
una base de dades amb un perfil força complert dels candidats.
- Si estàs treballant:
- Sigues fàcilment identificable. Procura que el lloc que ocupes sigui clau a la teva empresa i dóna’t a conèixer representant a la teva empresa a salons professionals, fors o premsa.
- Recorda que és lícit voler millorar professionalment i buscar altres opcions. El més important és que puguis justificar els motius pels que vols canviar, que els teus arguments siguin sòlids, que no parlis només de diners i que tinguis una idea clara de quin és el teu objectiu professional en aquest moment.
Si et decideixes a fer un canvi
professional no t’oblidis de les possibilitats que et poden oferir les
empreses de selecció i els headhunters. Sigues proactiu, fes-te visible i
contacta amb caçadors de talent.
Publicat per: Xilia Cardona, Equip Tècnic de Barcelona Activa.
No hay comentarios:
Publicar un comentario