lunes, 23 de marzo de 2015

Com em presento per mail?

Enviar espontàniament el teu currículum a una empresa és com llançar una xarxa al mar sense saber si hi haurà peixos. Per això, és important conèixer les estratègies comunicatives que t’ajudaran a despertar l’atenció de l’empresa destinatària per mitjà del teu missatge.

EmailISi utilitzes aquesta via de contacte, recorda posar-te en el lloc dels qui llegeixen aquests mails. Cada dia reben diversos missatges de persones que busquen feina. Tant si la persona que rep el missatge és qui gestiona el procés de selecció o arriba a un altre destinatari que el distribuirà, és probable que no disposi de gaire temps per esbrinar qui ets, a què et dediques i què vols, per això és important que li posis fàcil.

Per despertar l’ interès de les empreses i aconseguir que obrin l’arxiu del currículum fixa’t en el següent:

- Pensa’t bé que posaràs a l’assumpte. És el primer impacte i serà decisiu per a què obrin o no el teu currículum. Evita frases genèriques com: “A l’Atenció de RRHH” o frases que donen poca informació com: “C.V. Nom Cognoms”.
Per exemple pots aprofitar per posar la teva ocupació, d’aquesta manera, malgrat el teu currículum o mail sigui descartat en un primer moment, poden recuperar-lo posteriorment si busquen algú amb la teva ocupació. Posa a l’assumpte les expressions per les que voldries que se’t trobés en cas que més endavant revisin el mail.
- Si tens un bon perfil de LinkedIn inclou un vincle en el cos del missatge. Encara que ho hagis indicat en el currículum pot ser una manera de captar l’atenció de qui llegeix el mail.
- No enviïs un mail general a diverses empreses. És convenient que personalitzis els teus mails, i que t’informis abans sobre a qui va dirigit i de quina empresa es tracta. En cas que decideixis fer un mail per a més d’un receptor perquè són empreses similars o consideres que el contingut que vols transmetre és el mateix, no oblidis posar-ho en còpia oculta.
- Vigila amb el llenguatge que utilitzes. Evita utilitzar expressions buides de contingut com per exemple: “amb ganes de treballar” o “sóc responsable i compromès amb la organització”. Aprofita l’espai per donar arguments i reflexionar sobre la teva candidatura o sobre el per què del teu interès per l’empresa.

Si vols contactar amb una empresa via mail i no saps com fer la carta de motivació pots inscriure’t a les activitats “La carta de presentació: innova i diferencia’t” i “Comunica’t de manera eficaç a partir de la carta de presentació”. T’ajudaran a diferenciar-te i atraure l’atenció de les empreses.

Publicat per: Xilia Cardona, Equip Tècnic de Barcelona Activa.


Ara.cat

No hay comentarios: